måndag, september 10, 2007

ungefär

Vi ska ta med oss ett ljus till religionen på fredag. Har redan glömt varför. Är ganska säker på att det inte var yoga vi skulle köra. Typ nå meditationsliknande kanske.
Anyway. Katja, läraren, var inte särskilt detaljerad när hon sa att vi skulle ha med oss ett ljus. Det var bara "Glöm inte att ta med er ett ljus på fredag."

Det kan du ge dig fan på att jag inte ska glömma. Jag ska leta upp det största ljuset vi har hemma, och alla andra ljusen med för den delen. Sen ska jag smälta ner allting, förutom det stora. Så ska jag stöpa och stöpa. Göra mig ett bantaljus är vad jag ska göra. Det ska bli så stort så att jag måste rulla in det i klassrummet. Det ska krävas en bengal för att tända skiten.

Och detta gör jag självklart för att jag är så förbannat lyrisk över uppgiften. Inte för att påpeka, så går det när man inte är specifik! HA!

Inga kommentarer: