måndag, september 03, 2007

Noho no, oh yes you did!

Hade inge vidare flyt idag. Vaknar två timmar för tidigt, klarvaken. Tvingar mig själv att somna om för att sedan vakna toktrött. Missar bussen för att den var en aning för tidig. Nästa buss är en aningen sen.

Under min väntan slår jag en pling till Kamilla. Kamilla svarar alltid. Jag menar a l l t i d. Det spellar ingen roll vad hon gör eller hur viktigt det är. Hon svarar.
Förutom just i morse. Jag lyssnar på ringsignal efter ringsignal, men ingen svarar. Av en anledning blev jag brutalt rädd. Nu har det hänt något tänkte jag. Överkörd! Överfallen! Svimmat! Dött! Jag börjar ring som en idiot. Och ska till sist slänga iväg ett sms. Då, då minsann ringer en sömndrucken Odelius upp.

-Amen tjeeena tjeena påre!
-Var det något viktigt du ville eller?
Jag babblar på som vanligt, för att sedan glömma bort poängen och till sist bestämma mig för att skita i poängen och prata ändå.
Kamilla avbryter så stilfullt så att det nästa inte märks. Häpnansväckande.
-Jag sa, var det något viktigt du ville eller?

BURNED!! Stod hela The 70's showen i full kör och skrek i mitt fejs.

Inte fan hade jag en tanke på att fröken kanske hade tagit en extra lång och skön sovmorgon...

Inga kommentarer: