torsdag, september 20, 2007

lokalvisning

Vi var och kollade på en festlokal idag. Helt omedvetet hade jag byggt upp en liten förväntning. Namnet lät mysigt och det låg trotts allt på Djurgården. Tror vi alla hade byggt upp våra förväntningar

När vi är i full gång med att leta efter vårt place frågar en vänlig kille vad vi letar efter. Vi svarar och han säger "Ja men det är ju här ju!" och sveper med armen mot byggnaden bakom sig.
Sa jag byggnaden? Jag menar lekstugan. Japp, från det håll vi kom från såg det inte större ut än ett litet litet bageri.
Han visade oss den riktiga ingången runt hörnet och hade jag inte varit så fullt upptagen med att kolla vart jag satte fötterna och kliva över dittan och dattan, för att sen blicka upp mot en fasad, en lokal som var så ful att jag nästan blev rädd, ja då hade jag sett att den inte var så liten.

Precis innan vi ska traska in uppmanar någon "Gå försiktigt bara."
Gå försiktigt bara? Va?! Menar du gå försiktigt bara som i "allt rasar snart ihop" eller "om du förstör nånting så lever du inte mycket länge till"?
Hela lokalen var under en totalrenovering, och man kan säga att det behövdes!
När vi slutligen kommit upp frågar ena snubben:

"Vad tycker ni da?"

Alla blir tysta, utbyter snabba blickar och... blir tysta. Förutom jag, det här här som jag ger ifrån mig ett lätt "Haha!"

Detta upplystes jag om efteråt. Hade inte ens själv lagt märke till det. Jag avslöjade nog inte alls vad mitt första intryck var. Men jag tror nog att killen hellre hörde mig skratta än kommentaren som slank fram i tankarna, "Om man säger så här, tema Sopphög passar nog jävligt bra här."

Inga kommentarer: