torsdag, september 20, 2007

Det är fult att ljuga

Att bero på saker som bara slinker ur en. Idag gled jag och tre andra stjärtar förbi matsalen, de hade stängt men utgången var fortfarande öppen. Alla tänker samma sak "Äpplena!" Det bjöds nämligen på äpplen och annat gott som mjuka mackor idag.
Vi bestämmer oss för att smita in. Lite spännande var det, förbjudet är alltid spännande. Mattanterna är ju så förbannat griniga av sig, och man får inte äta två gånger. Speciellt inte när det serveras fina grejer.

Precis när vi har vårt mål i sikte, röda fina äpplen, hör vi en mattantsröst "Har ni också varit på studiebesök?" och syftade på varför vi kom dit så sent, när det egentligen var stängt.
De tre muskitörerna blir helt knäpptysta och man kunde nästan höra hur alla tänkte "SHIT!" och där någonstans avbröt en röst tystnaden. Det var min röst. "Jao!" Sa den.
Hann inte ens tänka, den bara ljög på av själva farten. Det var förens jag hade slutat prata som jag hörde vad jag sagt.

Ja, men det är väl inte hela världen tänker ni. Det tänkte jag också. Eller? Det börjas med lite ljug här och där, sen slutar man på kåken. För ljuga är fult, och det är kriminellt att ljuga. Extra farligt är det när det redan är en reflex.
Måste börja tänka på vad som slinker ur denna käft...

1 kommentar:

Anonym sa...

hahhahaha.. stjärt..