måndag, september 24, 2007

Heter han verkligen Fili-fjong-gong-gong??

Jag har utvecklat en fin rutin vad det gäller min städning. När jag väl städar mitt rum, intalar jag mig själv fetaste lögnen. Jag kan inte städa mitt rum förens jag har möblerat.
Och det går ju inte flytta på en massa möbler i ett rum där det ligger kläder och gud vet vad ivägen. Därför börjar jag med att köra ner allt skit i lådor och alla möjliga skrymslen och vrår, samtidigt som jag tänker "Det här kommer jag ändå att städa ur och sortera dit det ska vara efter att jag har möblerat klart."

Sen kör jag omkring möblerna lite som jag känner för. När jag är klar, då mina vänner, det är här det finurliga kommer, då är jag alldeles för trött för att orka städa och ställa alla saker på sina rätta platser. Så vid det planet slutar alltid min städning.
Med tiden så sliter jag upp allting från mina gömmor och lägger det på golvet en efter en. När det blir för brutalt stökigt, blir det dags för en ny "städning".

Igår gjorde jag ett sådant ryck. Ville bestämt ha sängen mot den väggen där mina inbyggda garderober är. Så jag tänkte att jag kirrade biffen och skiter i att det ser retarded ut. Men först vore det smart om jag tog ut det viktigaste därifrån innan jag blockerar med min säng.
Öppnar och ser förskräckt att där inne är det kaos, ett kaos som var nära på att ramla ut över mig. Precis innan jag smällde igen dörren smet ett stålrör ut, det som man hänger galgarna på.
Detta rör glömde jag lägga tillbaka, tänkte att jag gör det sen. När sen väl var inne, ja då var ju hela rummet klarmöblerat och sängen stod för garderoben.

Jag suckar och frustar, ska precis till att dra bort sängen. Men så stannar jag upp. Kollar på mitt stålrör, var det kanske gjort av järn? Väger det i handen. Försöker uppskatta dess tyngd.
Sen bestämmer jag mig för att lägga det på ett mer lättillgängligt ställe... för man vet aldrig när man kan behöva ett järnrör!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha..torkel i kipa

Anonym sa...

torkel is the shit!